Sunday, September 11, 2011

...raya sudah!!!

.....Alhamdulillah..saya dah raya....lega rasanya..bersyukur sesangat...akhirnya dapat saya tunaikan dan habiskan..ramadhan diikuti syawal...yelah..kata orang,siapa tahu..nilah kali terakhir kita merasa berpuasa di bulan ramadhan diikuti puasa 6 syawal..ketentuan Allah siapa yang tahu....sujud syukur padaMu ,tuhanku....amin.

.....maka berhari rayalah saya..hu hu hu..papang yang pertama ngucapkan hari raya buat mama. kedua..mestilah 'dia'.....tapi...ooppsss saya terlupa..bondalah yang pertama ngucapkannya...... cos,she called a day before tu.....sorry guys..you alls jatuh tempat ke 2 & ke 3 aje...
x kisahlah....yang ptg..saya dah RAYA.....yea yea yea....saya dah raya!!!saya dah raya!

.....uuurrrmmm...raya mestilah jenjalan kan...so,pertama sekali ,sempena besday papang & ayahanda..kami pakat kuar makan di nasi 'ayam kampung'...veledrome..alahai tempat lama kami selalu lunch bersama sekuarga suatu ketika dulu...time kami happy2..bahagia sekuarga.... .....uurrmmm..besday boy lah belanja kan!!
**baru teringat,x say tq kat dia....
huhuhuhu..lain kali ajelah..dia dah masuk sarang..mana boleh diganggu..nahas nanti!!!!

.....then....kami ke rumah cucu omma...wan nur sofia aisyah bt meor faizal...ada makan2... .. shafawati suami isteri mmg pakar masak2..uuurrrmm..tapi kami dah full cos baru lunch..
x pe..kami amik dessert aje..makanan mmg best!!!kat sana kami berjumpa min sekuarga,haleda & family..ana & family...cik ma & liza..amrina..uurrr ..lagi..oh ya..Noraini bt zainal abidin..salah sorang adik yang sama ngajar di SKTM bertahun2 yg lalu..hu hu hu ..jejak kasih...gitu......

.....dan adik2 SKPI pasti tertanya2..siapa hero yang bersama kami..hu hu hu..saya kenalkan.... TARRRRAAA!!!!...my 'x' lah....angin apa dia nak pulak ngikut saya & anak2 beraya......adik2 pun hairan tgk kami... apa pulak,kan akak dah kata kami BFF....selamanya......now you all believe it!! adohai..lupa plak nak begambau!! bahan bukti tu..kih kih kih...bukan ape..selama ni orang x tahu...we are BFF..mereka ingat kami ni 'putus' & bermusuhan..no lah!!!tapi..harap2 'makhluk' yang satu lagi tu x tahu...teruklah saya nanti di sms & mms...kah kah kah...

.....x larat dah..balik rehat....dan bermulalah situasi kembali ke asal..papang dah balik ...katanya ada open house kat SEMENYIH...oh!rindu mama kat situ!!!!mmg pun dia ke TPS..aduhai...
sebelum tu...cikgu min juga dari umah sofia katanya nak terus ke TPS umah Jimmi...huh!sentap!

aduhai,kenangan mengusik jiwa.......apakan daya saya...masih saya ingat & hafal sms itu..x akan saya padam....malah,saya selalu baca in box ..dari june 2010....semuanya kenangan......biarlah ....
hanya itu yang saya mampu..dah org kata no turning back...gitu juga bila 'dia' tanya ..how is 'ss'...relationship......ha ha ha ha...que sera sera.....what ever will be...will be..the future is not ours to see...

andai dapat ku undur putaran dunia..dan andai aku diberi hakku.....pasti bukan ini jadinya!!!

.....yang saya benar2 pasti.....biarlah semua nya adalah ketentuan Tuhan......
maka saya redha...full stop.

No comments:

Post a Comment