Thursday, September 8, 2011

.....ceriakah????....

.....pagi yang bertuah ni..saya ditegur seseorang.....
suatu pengakuan yang saya kira ikhlas...dan syahdu....

"akak kelihatan sihat,ceria dan......bahagia...?"

.....yang termampu saya jawab.."alhamdulillah......"

Ha ha ha ha ha....rupanya dia memerhati dan mengikuti perkembangan saya.....katanya dari mula saya lapor diri....dari mula dia mengenali insan 'bertuah' ni...sangat berbeza..berbanding dgn saya yang berdiri & bercakap dengannya pada hari ini...terlalu amat berbeza......kata 'dia'... lah...

dia membandingkan...dulu wajah saya bagai mendung..berat..sarat....umpama menanggung bebanan....tampak macam x tertanggung oleh tubuh saya.....!!!bagai ada tekanan..yang maha hebat!!!!!hu hu hu...suatu pernyataan tulus dari 'dia'....yelah mana 'dia' tahu apa yg saya tanggung...i am like a stranger.....tetiba lapor diri dengan 1001 masalah...hu hu hu....

Ha!ye ke gitu sekali????apalah yang nak saya rahsiakan......yang pasti ,kini rasanya hati ni tenang..damai....dan itulah yang terlahir di wajah..kot!!!

Uuurrrmmm....hakikatnya...benanan dan tekanan yang ditanggung semakin berkurangan.......
all becos of... the freedom is there........masalah & serabut dah semakin menjauh....alhamdulillah!!

semuanya berkat doa yang ku pohon padaMu jua..ya tuhanku....begitu juga.. anak2 berserta keluarga & sahabat yang banyak membantu ...mendoakan saya seikhlas nya....amin & tq!

kesakitan & tekanan penyakit saya juga semakin mengendur...dengan sokongan yang menyayangi saya....rasanya dah mampu terima hakikat....kesakitan ini memang buat saya!!!!

sahabat handai...teman jauh & dekat...semuanya memainkan peranan...banyak..membantu!tq buat semua....memang payah untuk melupakan jasa & bantuan serta pertolongan kalian....semua kekal tersemat di sanubari ini...biar hakikatnya..mungkin ada yang kata saya lupa kan mereka.. di sudut hati ini..tiap nama kalian tetap tersemat.......abadi...
hanya pada Allah saya pohon...agar segala kebaikkan kalian di balas jua....amin...

pohon saya ,teruskanlah mendoakan saya bahagia..tenang...ceria...dan sihat....terus aman damai
bersama anak2,keluarga..teman..sahabat...mahupun yang tersayang.......
terima kasih semua....
amin....

No comments:

Post a Comment