Saturday, June 28, 2014

...terkenang bila kau datang lagi...

...ari ni ari terakhir syaaban...
Esok 1 Ramadan...
bermulalah ummat Islam menjalani ibadah berpuasa...
Ya selamat datang lagi Ramadan al mubaraq...

Syukur mamaijat kepada MU,ya Illahi ...
kerana masih bernafas seterusnya dapat menjalani ibadah puasa utk tahun ini...
In sha Allh...
semoga jua di beri kesihatan yang baik pada mamaijat untuk menjalani nya...

Ramadan,kau datang lagi bersama pahala yang terkandung...
Beruntunglah buat mereka yang tahu menilai dan sentias mencarinya...
Semoga mamaijat tergolong dalam golongan tersebut...
aamiin...

...Dan,malam ni terawikh dan sahur pertama...
Alhamdulillah yang tersayag dapat berkumpul untuk yang pertama ini...
kecuali Maryam,mommy & daddy...
katanya minggu hadapan mereka akan balik kl...
yeah...nnti kita gi jenguk mak cu & berbuka sana yea...
cian dia,waktu dia ada,maryam plak x der...
hurrmmm.....

...agaknya dah giliran mamaijat pulak sebagai org tua menerima kepulangan anak2 ...
dan tak pulang kampong untuk bersama orang tua.
...begitulah perjalanan masa...
kalau dulu time begini pasti berarak pulang kampong ...
nak sambut awal Ramadan dgn mak abh...
dan sekali lagi di akhir Ramadan nanti,sebelum aidil fitri menjelma...

...Apa yang seronoknya balik kg saat begini!!!
Tradisi &amalan di kampung ada acara 'mantai'....
sembelih lembu atau kerbau...merendang sakan...
yang kelakarnya ,nyembelih lewat malam atau awal pagi...
macam x der ari siang..hihihi...
yang rajin akan kacau dodol..atau melemang...
huhuhu...time flies kan...
rindu susana pasang pelita minyak tanah...
sanggup bangkit tgh malam selamatkan pelita if ujan turun...
kikikiki...

if citer kat yg tersayang...
hurmmm x der di minatnyer...

betapa bezanya zaman mamijat ngn yang tersayang...
acanner zaman Maryam nanti plk yea...
hahhhaaa..ntah ada ke x usia omma ni mayam ooiii....

ooppsss...
cukup setakat ni kenangan ngusik jiwa..
banyak ari lagi nak mengenang tu mamijat ooiii...
gi lunas hutang tu dulu...OK
dan sebelum terlupa,salam Ramadan buat semua.
mohon maaf zahir batin...
semoga puasa kita di terimaNya...
amiin...

Daaaaa.....

***ingat dapat merasa tt & maggi mamak tadi sebelum puase..
hurrmm...

2 comments:

  1. ...salam Ramadan juga buat abil,semoga ibadah kita di terrimaNYA...in sha Allah...

    ReplyDelete