Sunday, October 9, 2011

.....tangisan kesyukuran..

.....masih terdengar esakan darinya...dapat bayangkan dan gambarkan situasi beliau...di bawah pokok rambutan..tersedu sedan sambil menelefon sorang demi sorang rakan & handai taulan menggambarkan berita gembira buatnya  itu.....dan pasti mata & mukanya dah MERAH..macam selalu!!!

.....saya ketika itu berada di rumah my sis kasma..melayan qaisha...sambil lunch....ya,saya terkedu!bila saya sahut fon,tetiba dia ketawa....bila saya tanya kenapa ni..tetiba dia menangis pula....ah !kacau kata hati saya...
dan dia melambakkan tangisan yang begitu syahdu.....mendayu dayu...katanya .nak kongsi berita gembira bersama saya...(terasa .bertuahnya  diri ini....bila ada orang nak berkongsi dengan saya...x kiralah yang suka mahupun duka...syukur ya tuhan Kau memberikan sesuatu padaku....dan saya punya ramai kenalan yang begini..dalam suka & duka masih nak bersama..amin)

.....katanya..seminggu lagi beliau akan berangkat!subhanallah..ledakan berita ni pun mengalirkan air mata saya...kita berjanji ..tapi awak yang berezeki nampaknya tahun ini...saya tumpang gembira & bahagia mendengar tarikh itu...awak pohon saya doakan yang terbaik dalam sebak...dan saya juga berjanji..... insyallah,doa saya berterusan agar segalanya dipermudahkan Allah.....kerana kau,sahabatku....

.....macam org lain kita saling bermaafan..minta halalkan ...dan saya juga begitu..cuma hasrat saya masih ada lagi satu......agar tuhan bagi saya peluang memeluk kakak.....
.....andai ada ketentuanNya..saya pasti hasrat itu akan tercapai..insayaallah.....

Ya Tuhan mudahkan lah saudara ku & rombongannya...terimalah amalan & ibadah mereka..semuga mereka mendapat haji yang mabrur..insyaallah.....
amin.

1 comment: