Saturday, October 8, 2011

.....sepinya.....

.....nape dia dah berhenti dari menulis.....blognya dah lama dibiarkan...sepi....sejuk.....beku.....
ogos20....kali terakhir saya baca luahan rasanya..saya pun x tahu nape...rajuk sangat gaya tulisannya...sayu dan pilu yang diluahkan...walaupun segalanya bukan 'salah' dirinya.....seperti yang dipersoalkan..apakah dosanya hingga begitu dia di 'hina'...acuman & hasutan (si)apakah yang telah membuat dia menerima nasib sebegitu......??aduhai....inilah kehebatan manusia....

.....bagi saya menulis di blog dapat meluahkan apa yang saya nak sampaikan..yang terkandung dalam fikiran....dalam hati ,senang cerita sebagai medium buat saya nak luahkan yang terbuku...

.....blog adalah hak kita sdr...namun bila ada yang membaca....meneliti mahupun yang membuat penilaian dan seterusnya sudi comment..itu hak mereka pula....pandangan  mereka.... biarlah...kan!yang positif saya ambil..yang negatif..mungkin pulak positif buat si pengkomen...x jadi hal!!!

.....sesungguhnya,saya rindu dengan catatan..kata kata dan bait bait  yang dihasilkan....
ada nada sendu..gembira..bahagia..mahupun keluhan yang di garap...yang lahir dari hati nya yang paling dalam....hanya yang tahu akan mengerti apa yang ditanggung....di lalui.....

.....terkadang saya tahu..terlalu berat yang di lalui..diharungi..ditanggungi...yang selalu kami kongsi... namun,perspektif orang luar banyak membuat dia keciwa......biasalah,kadang2 mereka terlalu obsessi akan kebenaran yang mereka dapati..sedangkan ..yang empunya diri dan yang terlibat sangat2 tidak tahu menahu....ha ha ha...dan saya tahu,semua itu membuat dia lebih suka berdiam diri ..yang memungkinkan semuanya berakhir....

.....ah!hanya merenung kembali luahan semalam boleh membuat saya hilangkan rindu itu...
semuga semuanya akan kembali seperti suatu masa dahulu....insyaallah.

amin.

No comments:

Post a Comment