Sunday, October 2, 2011

...ahad @ minggu....

...selamat hari minggu @ahad...
hujung minggu di KL....uuurrrmmm,sunyi sesangat kat luar...anjing pun x berbunyi...cuma dua tiga orang
ah so yang biasa berjalan pagi mengelilingi kawasan perumahan kami..masih setia meneruskan aktiviti mereka..yang lain..uh!biasalah...hari ni lah nak bangun lewat...kata mereka...

.....buat saya pula...uuurrrmmm..dah terbiasa...x kira hari apa..lambat atau cepat naik katil....mata ni dah terbiasa dengan rutin...melainkan kalau tak sihat or sedap badan...barulah ada rasa nak nyambung tidor..malam tadi pun after 2 a.m. baru naik bilik....biasalah,mama nak satisfied kan hasrat anak2...
merendang lagi kita weh......ada rezeki dari ayahanda balik dari OST......

.....3-4 tahun lalu kami di ganu...ujung minggunya Jumaat &Sabtu..hu hu hu..mula2 payah juga nak suaikan keadaan..tapi..alah bisa tegal biasa.....x delah sampai pagi jumaat kami terlangsung ...tersasul  ke skul pulak..
he he he..cuma terasa janggal bila ke bandaraya KT..jalannya lengang....orang kata boleh baring atas jalanraya..TAPI ..ada berani CUBA..hahahhahhaaa......dan yang peritnya ..kedai makan TUTUP..hadoi!!

.....biasanya pepagi minggu gini,mak2 akan berteman kan ayah2..kemana lagi..pasar tani atau pasar basah utk cari stok fridge seminggu....yelah,senang nak operasi memasak pepagi mahupun petang....ha!anak2 time nilah amik peluang TIDOR....lagikan!!!!

..... bagi yang pentingkan kesihatan...hari minggu ni lah buat aktiviti luar..ke tasik or taman2 utk beriadah..jogging..buat sikit sebanyak exercises....main badminton..cycling...atau apa2 aje aktiviti yang boleh kuarkan peluh..TAPI..agenda selepas tu yang x tahan tu..ke warung or gerai pilihan...ha ha ha ha..pekena pulak teh tarik..nasik lemak..or roti canai....wa asal balik asil..(betul ke ayat ni!)...

.....bagi saya sendiri.....semuanya telah saya lalui. dan .berlalu......kini semuanya tinggal kenangan......
indah nya di waktu anak2 masih kecil &mendengar 'kata'...beramai2 buat aktiviti tersebut...x dapat pagi ..kami buat di waktu petang.....wahai anak2 mama....alangkah bestnya kalau korang 'tecik2' aje..jangan 'betar2'...hahahhaha..dan alangkah indahnya jika tiada istilah 'dduakan'.....tentu hidup kami sangat INDAH & BAHAGIA.....namun,hati saya x pernah kesal dgn semua yg terjadi..inilah ketentuan Tuhan..dan saya terima segalanya seADAnya......selagi ada hayat....selagi ada waktu....dan selagi ada undangan rindu...

OOOppppssss...hidup perlu kita teruskan!!!agenda hari ni.....OH lagi....OMG!!!!terasa sesangat dah over weight....kononnya bila pergi OH..nak tgk2 &rasa2 sikit saja.....kwang3.....boleh tahaannnnn ke!!!!!
like yesterday......x sudah makan kenduri kawin..kat melawati..gi cari lagi bahan pengGEMUK....kat WW.....after isyak sambung umah cik min..hahahha....

hai anak2..ikutkan korang..mahu mak jadi 'syani..my sweet bum bum'...(is it ?)...dah lah malam skang pun ada agenda MAKAN2....adq..jom kite control smula!!!!!!

yes,ari ni ke resepsi perkahwinan lagi.....ni turn orang..nanti turn anak kita ..terimalah tetamu pulak....kan!!!
BTW..along &abang longggg..bila lagi ni.....omma asyik main ngn sofia ajer.......kan adq...........

jom kita kongsi buat 3 sekali gus..serentak...sure gila gamat!!!!!along &abang long... angah &kak ngah..kakak &abang lang....ho ho ho..omma kaya ...kaya cucu nanti!!!!!kih kih kih....

**angan2 seorang nenek..ntahkan tercapai atau dia yang pergi dulu....................
semuga Tuhan makbulkan .....apa yang di cita2kan..amin


3 comments:

  1. insyaallah.. senang sikit nak pi makan kenduri... sekali pi 3 pengantin...

    ReplyDelete
  2. ...Min....6 pengantinlah....3 pasang!

    ReplyDelete