Thursday, August 25, 2011

.....renggang...

.....sebagai pemerhati kemelut 2 sahabat..saya dapat nyaksikan ianya terjadi... nyata kelihatan telah menjauhkan diri antara satu sama lain...sayunya hati melihatkan dan merasakannya semua ini...

ah!biasalah bila hati telah tersentuh..luka & memasing sedaya upaya nak tegakkan kebenaran sendiri...saya yang di tengah pulak rimas..risau....kesian..ntah berbagai rasalah pulak....

kalau dulu..ke hulu ke hilir bersama..kini janggal rasanya bila kelihatan berpisah..ah!bukan terpisah,memisah...

paras & air muka..mendung..kelabu..x berseri lagi...sunyi ..sepi..x havoc spt dulu...tersangat janggal..............where are my sis..?????come on,adindas....

saya tahu..sahabat tu sedaya upaya nak membantu..tapi dia x sangka di bohongi @ tipu.....
tu yang membuat hati dia terlalu sakit....selalu dia luah kan pada saya...berjurai air matanya...
apalah daya akak dik....

satu pesanan saya....kadang2..orang terpaksa berbuat demikian....ada lah haknya....untuk bersikap begitu..mungkin belum masanya dia menyatakan padamu....tapi,telah kau bongkar...yelah benda yang kurang baik..mungkin Allah nak tunjukkan...namun saya percaya,mereka juga ada alasan..........siapa yang x buat silap...mungkin ujian Tuhan buat mereka...cuma kita yang perlu pandai dalam menaksir .....agar hati x terus luka.. dilukai.. melukakan....terluka....

bagi saya,bila hal yang membabitkan soal "kasih & sayang"..ianya terlalu subjektif......saya dah melalui segala fasa tersebut...memang menyakitkan..antara dua2 situasi...tapi bagi yang tidak mengalami..melalui situasi tersebut..pasti segala hamburan seranah yang di keluarkan....

saya bersimpati pada 'kedua' mereka..ujian Allah buat mereka..kasih sayang x kesampaian.....
ya...x pernah mungkin akan kesampaian .....

pape pun saya berharap,semua akan kembali....sedar....mengakui...
buat kedua sahabat....semuga kembali terjalin.....................................
akak sayang kamu semua...namun akak x berupaya untuk bersuara.......
kesakitan yang akak lalui lebih berganda dari yang kalian alami..
**dah namanya pun OTAI..he he he..

semuga yang renggang kembali bertaup...
berkat ramadhan dan syawal.........
biarlah yang lepas kalian jadikan pengajaran........
insyaallah...Tuhan maha mengetahui segala yang di uji...

mohon Allah berikan petunjuk buat kita semua...
amin.........


No comments:

Post a Comment