Tuesday, February 1, 2011

... di uji lagi...

...sebelum subuh pagi semalam,dapat panggilan dari mak...
syurgaku di Seri Bayu ,Alor Gajah...dinaiki air akibat hujan berterusan selama 2 hari....
aku terpinga2 sketika..............
bukan baru kali ini kawasan umah ku di naikki air...
bezanya dulu umah tu di sewakan......
so,who cares?(tuan tanah yg zalim kah kategori saya ni???????)
**baru kini saya tahu..faham & alami sdr pengertian bila kita di landa BANJIR!!!!
***apa lagi di kala 'aku kini sendirian....'
sedih dan seribu macam perasaan dalam hati & diri ni....

dalam hati & otak....bagaimana nak pulang & jenguk umah tu?
anak2 (kakak & angah)akan balik campus...
along kerja...
diri saya pun sejak akhir2 ni kesihatan agak x sihat!!!!
Ya Allah,Kau maha besar....
tetiba TPS macam biasa menghubungi bila subuh dah menghampiri..
**kami mmg sentiasa hubung menghubungi..ingat mengingati bila subuh dah menghampiri...
Alhamdulillah...
TPS sudi menemaniku..apalagi kawasan umah kekanda mereka juga terlibat...
so,kami sepakat akan pulang AG.....

...sejak itu,saya umpama kucing nak beranak..
gelisah menanti panggilan..
x nak menyusahkan ayahanda bonda mengharungi hujan mengintai situasi SB.....
usia & kesihatan abah x mengizinkan beliau ....
tapi setiap kali saya hubungi mereka..setiap kali itulah air mata ni x henti ngalir..
bayangkan mereka kata hujan masih berterusan...air semakin naik ..
dari paras lutut,betis..dah jadi paras paha..seterusnya paras pinggang...
i can't imagine.....
my heaven ditenggelami!!!!!!
with all the things inside!!!!!

jam 11 lebih,TPS hubungi kata jom balik..
i rushed to see my headmistress.....
dia izinkan i balik...
dushummmmm.....
penantian satu penyiksaan....
lamanya nak nampak bayangan kELISA..
bimbang sesuatu terjadi selepas 1 stgh jam berjanji akan sampai...
angah called & said,cool mama...menda dah terjadi...
sabar....

at last...up2 on the way...
kami ber3 terus ke selatan...
singgah S4 turunkan si kakak..amik si emak yg nak tgk umah anakanda yg terlibat ....
hati di dalam semakin debar ...takut nak melihat situasi sebenar.....
apa itu BANJIR!!!!!!!


Oooopppsss...
saudara Razak Ahmad dah memanggil...
subuh!!!!

insyaallah akan di sambung nanti...

No comments:

Post a Comment