Sunday, October 14, 2012

.....khabaran dari nya...

.....petang tadi...
menemankan no 2 sambil tu ngajak no 3 juga....
menukar 'wiper' citra...
tetiba dapat sms dari adik tps...
nyampaikan salam dari kakaknya dari tanah suci...
Alhamdulillah,dapat juga khabar darinya..
dia yang sepatutnya bersama kami ber8...ke sana..
kuasa Tuhan...hanya dia dan kekandanya yang dapat jemputan...
dia sahabat saya...kurang sihat..
pernah lumpuh sebelah bahagian badan...
berkerusi roda suatu masa dulu..
Alhamdulillah berkat keazaman dia dan usaha adiknya...sekarang dia dah boleh berjalan menggunakan
tongkat...biar pun lambat dan dalam kadar dekat2...

.....sejak 2 tahun lepas kami dah plan nak bersama menunaikan haji...
doa x pernah putus agar kami dapat bersama2 melalui saat2 beribadat semasa di sana...
tetapi,apakan daya..kami yang lain tidak mendapat undangan...
sejak tu,doa saya....agar Allah permudahkan urusan dia dan kandanya...
selalu saya kata pada anak2...
mereka yang ke sana ..dambakan pahala..
jangan risau,pasti aunty x keseorangan dalam urusan...
kita doakan yang terbaik buat aunty...
kadang2 saya x lena mengingati dia...
rindukan suasana di sana...
hanya melalui media & kecanggihan IT dapat saya kurangkan perasaan tu....

dan  ari ni...syukur..dia masih ingatkan sahabat dia ni..
terbit air mata saya...
laju jer kuar..apa lagi teringat hasrat saya yg masih x kesampaian..
janji2 kami nak bersama di sana....
dan pernah dia kata...x sanggup kehilangan saya...(akibat canser ni) ....
tapi redha andai sampai umur saya di tanah suci nanti..
Sesungguhnya kalau belum izinNYA..masih x sampai juga saya...

...poi,
my prayers are always with you..
semuga Allah permudahkan urusan you...
semuga you perolehi haji yang mabrur...
Insyaallah...

           

‎...sahabat...untuk selamanya...









   semuga Allah memberkati kita sahabat..
Insyaallah kita bertemu jua 22 nov 2012 nanti....

No comments:

Post a Comment