Sunday, August 7, 2011

.....amalkan..

.....alhamdulillah..dah tiba semula PH....uuurrrmmm...puas????memang x puas....rasa baru aje sampai & jejak umah bertuah ayahbunda......dan kini dah semula di PH kami....

.....eerrr..yang pasti cik asma pun menjentik saya tatkala bersahur tadi...time tu teringat,saya hanya 'telan' setengah gelas air cincau yang adik saya sediakan...tu pun time nak berangkat balik..huh!masa tu rasa sedap & sejuk je air tu melalui kerongkong saya...x sangka pula..pagi ni dia bagi saya balasan cik 'asma' ni..anyway,alhamdulillah...in haler kan ada!!!he he he...

.....x pelah....insyaallah hari raya nanti kami pulang lagi....kali ni mesti lagi best....dah namanya raya......kan!!!!walau kami akan beraya di SB....namun teratak ayahbunda tetap di hati.....

.....nak kongsi,bacaan amalan yang suka saya baca tika turun PH ngn adq...so,jomlah andai berpeluang kita sesama ucapkan...
"ya Allah,aku berlindung pada Mu dari rasa sedih dan gelisah..dan aku berlindung pada Mu dari sikap pengecut dan bakhil..dan aku berlindung pada Mu dari cengkaman hutang dan penindasan orang......"

.....tapi saya selalu zikirkan yang bahasa arabnya...fadhilatnya...saya yakin ramai yang tahu...ni kan doa biasa kita ..zikir harian kita...

insyaallah,saya pasti Allah mendengar........
amin.....

No comments:

Post a Comment