Thursday, June 2, 2011

.....letihnyalah.....

.....rasanya cuti adalah masa untuk merehatkan diri..
x kiralah fizikal apa lagi.....
mental..
minda ku sesak sejak sebulan dua ni..
sesak ..sangat2 sesak!!!!

.....rasanya kebelakangan ni..
minda ku terlalu bekerja keras..
hati dan perasaan kerap terganggu...
tapi tidaklah ke tahap tension...
STRESSED!!!

.....kekalutan yang timbul..
seratus peratus bukan lahir dariku...
kiranya tepat jika di katakan ...
saya bahagia melaluinya...
detik2 terkini....
bersama yang tersayang..
jua kasih & kebahagiaan
yang baru muncul...

yang nak saya tinggalkan kepahitan..
kekusutan..
derita dan air mata duka..
tapi mengapa..
ada pertikaain buat saya ...
memandai diri mencapuri urusan 'kami'...
itu HAK saya......
pilihan saya
biarlah saya yang TENTUKAN..
boleh tak orang lain jangan pedulikan..
sebab banyak kesakitan dah timbul
akibat campurtangan....
yang memang tak sepatutnya...

cukuplah kiranya kami mengtahuinya...
tapi desakan faktor lain dari luar..
membuatkan keadaan TENSION....
TEGANG!!!!!!
dan sakit ..
luka di HATI....

tak perlu..
memang x perlu buat
saya menjawab persoalan yang kurang arif..
perlukah saya melayan persoalan yang dah nyata terang..
nape perlu di soall ungkit balik...
itu HAK saya.....
tolong mengerti..
tiada hak buat sesiapa saja mempersoalkannya...
cukup2lah...

pesanan orang arif..
ada mata pandang,..
ada telinga dengar..
ada mulut..DIAM...

.....yang tak sepatutnya...
tetapi telah membuat saya jadi lemas...
persoalan...demi persoalan ....
dilontarkan pada saya...
menjadikan...
kebahagiaan dan ketenangan yang patut saya lalui..
jadi tegang....
perlukah saya rungkaikan isi hati saya..
pada orang lain...
di manakah PRIVACY saya...

.....tulisan dan curahan saya....
dalam "umah' juga di 'dinding' ni sentiasa jadi intaian..
penilaian....
dipertikaikan...
bukankah ini HAK saya..
apa saja yang tercatat..hak saya nak luahkan..
keluarkan..nyatakan...
Tuhan..
tolonglah..
di manakah hak saya?

apakah saya perlu melalui tapisan2 dari panel yang saya tak perlukan..
sakitnya bila hak kita di cerobohi..
sejarah silam kita nak diperbaiki..
sedangkan hak kitalah nak buat apa saja..
Tuhan tolonglah..
ujudkan KESEDARAN..

tolonglah jangan pertikaikan..
antara hajat ke SANA..
dan kasih & dunia baru saya..
saya punya batas dan nilai kesedaran..
insyaallah.......
masih waras untuk buat keputusan...

saya ingin dan LAYAK bahagia..
selagi ada hayat..
selagi ada masa..
selagi ada rindu.....

saya dah LETIH....


No comments:

Post a Comment