Saturday, May 7, 2011

.....cubalah mengerti..

.....saya jadi pelik dan tidak puas hati...
saya pohon apa saja hal2 peribadi saya biarlah privacy..
hak milik saya..
cubalah jangan banyak bertanya..
cubalah jangan cungkil lagi...
cubalah hurmati permintaan saya..

antara husband & wife pun ada yang jadi hak seseorang ...
yang mana x sepatutnya di kaji selidik..
oleh pihak yang satu lagi..

memang saya keciwa bila permintaan saya x diendahkan,..
biarlah saya selesaikan kemelut dalam diri saya..
dah saya beri tahu..jangan persoalkan apa yang saya x nak bagi tahu..
sekasih & sayang seorang anak & ibu..
adik & kakak...@abang...
ada hak peribadi mereka yang PRIVACY buat mereka..
yang kita WAJIB hurmati.....
jangan sesuka hati nak buat keputusan...
apa lagi dah di kata tolong jangan campur tangan!!!

mengapa?mengapa?mengapa..
tidak kah kau fahami permintanku..
mestilah bersebab bila orang kata TOLONG jangan tanya!!
memang saya pelik bila adanya sikap begini...

lebih pelik lagi ...
bila bangga dah dapat tahu "privacy" orang tu...
tuhan sungguh saya tidak menyangka......

untuk di masa depan..
saya pohon...sangat2
jangan diulangi untuk keseterus kalinya sikap yang tidak BAIK ni!!!
walau niat tu difikirkan baik...
**mungkin diri sdr yang fikir gitu....
tapi tolonglah hurmati PRIVACY...orang lain!!!!
aku sangat KECIWA...

1 comment:

  1. sy pun tak suka org yg kepochi hal privacy sy lelebih..cukuplah blog saya n fb dah mendedahkan sedikit sebanyak ttg diri sy...kalau ada yg nak tau lebih, malas nak layan..hihi

    ReplyDelete