Monday, May 16, 2011

.....aku nak jadi kuat..

.....hari ni 16 mei..
semua guru menyambut & di raikan...
sempena HARI GURU...
kononnya ajelah.. hari ni 'semua guru di raikan..'
hahhahaa...bila buka FB ..
macam2 komen & kata2 x puashati dari rakan2 bergelar guru..
kami syok sdr..buat semua untuk puas kan hati sdr..
& macam2 komen negatif ...
kami kaum guru yang memahaminya..
habis tu nak tunggu orang raikan kita..
ntah bilalah agaknya...
yang berkeluarga....pasti ada hubby / isteri & anak2 yang tolong raikan..
xketinggalan ucapan dari kuarga..mak ayah.mahupun adik beradik..& kawan2...
tapi kat sekolah..teutama skul rendah..
kaum guru lah yanag rancang ..
sdr buat utk puaskan hati..

saya pernah lalui pengalaman di mana kami kaum guru di raikan sepenuhnya..
smpena hari guru,PIBG ambil alih..menguruskan semua acara & sambutan..
terasa sangat2 di hargai masa tu..
apa lagi saya merangkul salah satu dari anugerah yang mereka beri..
terasa amat bermakna kami kaum guru tahun tu...
oh,sekolah mana..uurrrmmSKJ....

dan hari ni juga ...
saya belajar satu pengajaran..
'kalau nak kuat..'

terima kasih sahabat....
kamu mengajar saya jadi kuat..
walau pada mulanya saya sangat2 sakit..lemah & 'bengkak' hati dgn apa yang kamu ajar..
hakikatnya ada kebenarannya..
so, mulai dari saat itu..
saya akan cuba memahaminya..
mencontohinya..
mengamalkannya..
biar sakit..
perit...

semuga di akhirnya akan berbunga..
akan berbuah kan kejayan...
biar pun ketika itu kamu dan saya tidak lagi bersama...

itu lah takdirnya..

No comments:

Post a Comment