Saturday, March 12, 2011

...adikku poji.....

....saya ,adik & along menghadiri majlis jemput menantu, kak long nana ,anak 'ngah' cikgu noreha di dewan orang ramai taman cempaka.....

kami sengaja gi lelambat sikit..x nak berada dalam suasana busy,....al maklumlah,niat & tujuan utama selain jemputan tersebut..hanyalah nak bersua Ha...& kuarga...nenek & cik yan...di samping buat pertama kalinya bertemu ngn Ngah....&kuarga..

**cuti Dec lepas x singgah umah korang,walau kami di temerloh, dah bagi tahu kami nak datang..maaf ha,miss communication...hari yg akak nak sampai tu..cuba hubungi hp anda berdua,tapi x de respon...rupa2nya fon korang lesap.....ingat korang bercuti ke KB umah ngah....
maaflah, cos korang kena makan berhari2 gulai patin tempoyak yg akak minta & dah korang dah siap masakkan tu.....

saya lebih berhajat mereka semua bermalam di PH..boleh long stori..memandangkan dah lama kami x bersua..tapi pihak kuarga pengantin dah booking penginapan buat mereka...

sebelum gerak ke sana,saya contact Poji...dia dah tahu kami nak sampai....
Poji,suami ha...

sesampai kami di dewan,saya cuba hubungi poji sekali lagi..tapi dia dulu dah menerpa pintu kereta saya....menjerit saya!terkejut!

x saya sangka..reaksi pertama poji..dia menangis bersua saya..tersedu sedan dia...terharu saya..mengogoi2 dia..nak dirempuh saya..nak disalam peluk saya...
"saya nak peluk akak!!!!"
saya menyabarkan dia..
"akak sihat lagi dik.."..
"saya x tahu akak sakit semula..sakit lagi..saya sedih.."

astagafirullah...rupanya kedatangan man tempohari ke PH,sewaktu saya sedang x berdaya..
menghantui poji.....saya yakinkan dia sekali lagi....
"akak sihat lagi dik...ari tu akak cuma demam.. selsema.. sakit kepala...akak okay lagi dik...". rupanya mereka sangka saya "sakit tu".... lagi...

along & adik terpaku....
melihatkan tumpahnya airmata seorang lelaki....
penuh perasaan poji menangisi saya....
ibu mereka...

lihatlah anak2ku...
betapa kasih seorang adik...
antara cik poji & mama hanyalah kasih saudara angkat..kalian sdr tahu hubungan rapat mama,cik ha,cik poji & anak2 ...semuanya terjadi ketika kalian kecik2 lagi sewaktu kita di Jerantut...banyak kenangan antara kami....mama ni dah bagai kakak sdr buat cik poji...(cik poji mmg anak & adik yg baik...)

Ji....
akak x tahu apa dalam hatimu melihat akak tadi..tapi akak mengerti..pandangan mata ji pada akak,seolah2 berkata
"kasihan kakaku ini....."
Ah ji!..berat matamu memandang akak.....berat lagi yang akak tanggung....namun akak boleh teruskan kehidupan ini.. kerana akak ada adik2 yang sayang akak macam ji..ha...dan yang lain2....akak tahu ..hati lelakimu terguris dengan apa yang akak & anak2 hadapi hari ini...berbanding kebahagiaan yang ji lihat dahulu kala...

ah!barang yang lepas jangan kita kenang lagi dik..dah jadi hak orang lain..
what ever..kehidupan mesti diteruskan....

alhamdulillah...terima kasih tuhan memberi saya adik spt poji.....saya pohon padaMU ya Allah, rahmati dan berkatilah poji sekeluarga seperti mana Kau memberkati hamba2 Mu yang solleh...

saya tahu dalam setiap doanya pasti ada saya.....insyaallah...
terima kasih Mohammad Fauzi Bin Mohammad....

No comments:

Post a Comment