Tuesday, March 22, 2011

....3 tahun telah berlalu...

.....Alhamdulillah!ari ni ulangtahun ke 3 saya selamat menjalani operasi mastectomy.....
@ canser payu dara yang saya disahkan 3 tahun lalu...

syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi...dengan limpah kurniaNya,saya masih berupaya ...masih bernafas..masih boleh menjalani kehidupan seharian macam dulu2....
**walaupun saya x lah disahkan BEBAS canser...


semua kepayahan telah saya lalui...
menjalani rawatan chemoterapty sebanyak 1+ 6 cycles....
menerima rawatan tu sangat2 menghantui saya (saya yakin mereka yang dah mengalaminya sangat2 ngeri..)
loya...mual...letih..panas...x berdaya...x bertenaga...ulser mulut...dan seribu rasa uneasy....
namun,saya bersyukur semua tu dah selamat saya tempuhi...

seterusnya,radioteraphy....saya lalui sebanyak 15 kali....
masih terasa panas,perit sinaran tersebut...
demi untuk pulih & baik,saya teruskan jua..
dan semuanya dah berakhir...

Alhamdulillah,receptor saya negatif...saya x perlu herceptin...saya cuma ambil supplement spt spirulina..4 life & minum susu alpha lipid disamping banyakkan minum R.O. water.
elakkan makan daging merah...gula...dan makanan berjeruk...
**ada banya lagi pantang,termasuklah 'durian'..
sebenarnya saya ni x lah kuat benar berpantang..tapi cuba juga kuatkan hati & semangat...


tak lupa juga semangat & sokongan dari yang tersayang..anak2....along,angah,kakak & adik..mak abah...sahabat2 jauh & dekat...yang x jemu2 mendoakan agar saya terus sihat!!!
terima kasih juga atas susah payah ,penat lelah & pengorbanan menjaga saya selama saya x berupaya dan dalam kesakitan ..suatu masa dulu...
semuga Allah juga yang akan membalas segala2nya...
semuga kita semua sentiasa dalam rahmat & keberkatanNya...

harapan saya,semuga saya BEBAS canser!
janganlah kau datang dalam hidupku lagi...

yes!yes!yes!!!!!ROHIZAT pasti BOLEH!!!!!
insyaallah.....
tuhan..berkatilah saya...
amin.

No comments:

Post a Comment